شبکه آواتاری

دانستنی ها

شبکه آواتاری

دانستنی ها

ترامپ:به متحدانمان گفتم به پول درآوردن در ایران ادامه دهید





ترامپ:

به متحدانمان گفتم به پول درآوردن در ایران ادامه دهید/نمی‌دانم وضع قرارداد بوئینگ چه می‌شود

خبرگزاری فارس: به متحدانمان گفتم به پول درآوردن در ایران ادامه دهید/نمی‌دانم وضع قرارداد بوئینگ چه می‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا گفت به متحدان این کشور گفته است که واشنگتن برای فشار به ایران نیازی به آن‌ها ندارد.

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید به متحدان آمریکا گفته است که در تلاش برای فشار به ایران، نیازی به همکاری آن‌ها ندارد.

وی در مصاحبه‌ با شبکه «فاکس نیوز» در پاسخ به این سوال که آیا تصور می‌کند می‌تواند متحدان اروپایی واشنگتن را در فشار به ایران با خود همراه کند، گفت: «خوب، واقعیتش این است که من به آن‌ها گفتم - همه آن‌ها واقعا دوستان من هستند و من با آن‌ها کنار می‌آیم، چه امانوئل [ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه] باشد و چه آنگلا [مرکل صدر اعظم آلمان]. من به آن‌ها گفتم که با پول درآوردن ادامه دهید. نگران نباشید. به پول درآوردن ادامه دهید.»

ترامپ افزود: «زمانی که ایران میلیاردها دلار جنس از آلمان یا فرانسه یا حتی از ما، بوئینگ - نمی‌دانم که این معامله [بوئینگ] چه خواهد شد، می‌خرد. زمانی که آن‌ها این چیزها را می‌خرند، کار مقداری دشوارتر می‌شود.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «من به آن‌ها گفتم به پول درآوردن ادامه دهید. نگران نباشید. ما در این قضیه نیازی به شما نداریم.»

رئیس‌جمهور آمریکا هرچند که حدود 10 روز پیش از تائید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای خودداری کرد، اما دستکم فعلا از شعار تبلیغاتی‌اش مبنی بر خروج از برجام عقب‌نشینی کرده است.

انتهای پیام/ق

فاجعه برای ایران: برنامه امارات برای تسلط بر بنادر خاورمیانه از دبی تا لیبی!

امارات پس از تحولات در کشورهای عربی، نیروی امنیتی خود را به بحرین فرستاد، حملاتی هوایی را برای دخالت در جنگ داخلی لیبی انجام داد و میلیاردها دلار صرف حمایت از دولت السیسی در مصر کرد. امارات به ‌رغم اینکه ارتش نسبتا کوچکی دارد، نیروی نظامی بزرگی به یمن اعزام کرده است، در حالی که عربستان در خصوص حضور نیروهای نظامی خود در یمن محتاط‌تر بوده است.
کد خبر:
۷۴۰۳۱۸
تاریخ انتشار:۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰21 October 2017

27 سال بعد از اتحاد یمن جنوبی و شمالی در قالب کشور یکپارچه یمن، به نظر می‌رسد که با تحریک امارات متحده عربی و در رقابتی آشکار با عربستان سعودی، یمن جنوبی در آستانه جدا شدن از یمن قرار دارد تا به این ترتیب، اماراتی‌های مغرور از ثروت نفتی، بخش دیگری از برنامه خود برای تسلط بر مجموعه بنادر مهم منطقه خاورمیانه را عملی کنند.

به گزارش «تابناک» و به نقل از الجزیره، در شهر جنوبی عدن در یمن، پرچم یمن متحد که از سه رنگ افقی روی هم تشکیل شده، در حال ناپدید شدن است و با پرچم حکومت چپ سابق یمن جنوبی جایگزین می‌شود که در آن یک ستاره قرمز در زمینه‌ای آبی‌رنگ قرار دارد. تصاویر حاکمان امارات متحده عربی نیز در ساختمان‌های اداری منطقه به چشم می‌خورد.

واحدهای نظامی وفادار به رئیس‌جمهور مخلوع یمن یعنی عبد ربه منصور هادی نیز غیب شده‌اند. در عوض، گروه‌های نظامی محلی و نظامیان یمنی در کنار سربازان اماراتی دیده می‌شوند که وظیفه محافظت از ساختمان‌های دولتی و همچنین محافظت از جان عیدروس قاسم عبد العزیز الزُبیدی، عامل اماراتی‌ها و رهبر جدایی‌طلبان جنوب یمن را بر عهده دارند.

الزبیدی پنجاه ساله که از سوی بسیاری به عنوان تنها رقیب قابل اعتنای رئیس‌جمهور مخلوع یمن در جنوب این کشور شناخته می‌شود، روز جمعه ادعا کرد که همه‌پرسی برای استقلال جنوب یمن به زودی برگزار خواهد شد. وی در میان هواداران پرشور جدایی جنوب یمن مدعی شد، به زودی پارلمانی 303 نفره تشکیل خواهد شد. تحلیلگران معتقدند که چنین پارلمانی تحت نفوذ ریاست‌جمهوری وی فعالیت خواهد کرد.

برنامه امارات برای تسلط بر بنادر خاورمیانه از دبی تا لیبی

منصور صالح از اعضای ارشد شورای انتقالی جنوب یمن که به الزبیدی وابسته است، به الجزیره گفته که برنامه‌های مربوط به برگزاری همه‌پرسی در دست پی‌گیری است و کار بدون کسب رضایت دولت منصور هادی که مورد حمایت عربستان سعودی است، در حال جلو رفتن است.

منصور هادی که در مقابل قدرت نظامی حوثی‌های یمن از صنعا فرار کرده و به عربستان سعودی پناه برده است، در دو سال گذشته به شکلی پراکنده در عدن حاضر شده، ولی طرفداران وی مدعی هستند که وی آماده است در مقابل برنامه‌های مربوط به تجزیه یمن مقاومت کند. طرفداران منصور هادی مدعی هستند که برنامه برگزاری همه‌پرسی در جنوب یمن تحت تأثیر جو ناشی از برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق و همچنین در مناطقی ار اسپانیا شکل گرفته است.

الزبیدی که در سال 2015، از گمنامی نسبی خارج شد و خود را به عنوان یکی از طرفداران جدی جدایی جنوب یمن معرفی کرد، به بیرون راندن حوثی‌ها از عدن کمک کرده است. پاداش وی به دست آوردن مدیریت شهر عدن بود، ولی بلافاصله پس از روشن شدن نوع تعاملات وی با امارات متحده عربی، از این سمت کنار گذاشته شد.

برخی از گزارش‌ها در خصوص برنامه الزبیدی برای جدایی از یمن تحت حمایت امارات متحده عربی و درگیری با وی با فرزند منصور هادی در فرودگاه عدن، حساسیت منصور هادی به وی را افزایش داد. اظهارات منصور هادی در باره ولیعهد امارات متحده عربی و نام بردن از وی به عنوان نیروی اشغالگر خارجی، خشم مقامات اماراتی را در پی داشت.

در زمان شیوع اخبار درباره برنامه امارات متحده عربی برای تسلط بر عدن و جزیره استراتژیک سقطری (سوکوتره)، الزبیدی به دریافت پول و امکانات نظامی از امارات اعتراف کرد. اماراتی‌ها نیز به انجام عملیات نظامی در سقطری که به علت تنوع گیاهی و جانوری خاص خود مشهور است، اعتراف کرده‌اند. رسانه‌های محلی مدعی هستند که امارات به دنبال این است که سقطری و جزایر اطراف آن را با قراردادهایی 99 ساله به اجاره خود درآورد. دولت هادی درباره این شایعات سکوت کرده است.

یکی از مقامات یمنی در گفت وگو با الجزیره مدعی شده است که امارات متحده عربی، سه میلیارد دلار برای برنامه‌های زیرساختی در جنوب یمن هزینه و هزینه بیشتری را صرف مسلح کردن نیروهای یمن جنوبی به سلاح‌های سبک و سنگین کرده است و قطعا قصد گسترش نفوذ خود در منطقه را دارد.

امارات متحده در مارس 2015 وارد درگیری به رهبری عربستان سعودی علیه حوثی‌های یمن شد؛ هر چند هدف ورود نظامی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به درگیری‌ها در یمن مقابله با حوثی‌ها و گسترش نفوذ ایران اعلام شده است، تسلط بر باب‌المندب که از پر رفت و آمدترین مسیرهای جهانی حمل و نقل انرژی است، دیگر هدف اماراتی‌ها بوده است.

برنامه امارات برای تسلط بر بنادر خاورمیانه از دبی تا لیبی

در سال های گذشته، امارات در تعقیب این هدف بر چندین بندر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا متمرکز شده و تلاش کرده است تا علاوه بر در اختیار داشتن بندر جبل علی، نفوذ خود را بر بربره در سومالی، عصب در اریتره، لیماسول در قبرس و بنغازی در لیبی گسترش دهد.

امارات همچنین پس از تحولات در کشورهای عربی، نیروی امنیتی خود را به بحرین فرستاد، حملاتی هوایی را برای دخالت در جنگ داخلی لیبی انجام داد و میلیاردها دلار صرف حمایت از دولت السیسی در مصر نمود. امارات علی‌رغم این که ارتش نسبتا کوچکی دارد، نیروی نظامی بزرگی به یمن اعزام کرده است، در حالی که عربستان در خصوص حضور نیروهای نظامی خود در یمن محتاط‌تر بوده است.

تحلیلگران عرب مدعی هستند، برنامه امارات در یمن متفاوت از طرح‌های عربستان است و سعی دارد با استفاده از طرح درخواست استقلال جنوب یمن، گزینه مطلوب عربستان سعودی یعنی منصور هادی را کنار بگذارد. بنا به اظهار این تحلیلگران، در ائتلاف به رهبری عربستان سعودی شکاف ایجاد شده است و کشورهای عضو ائتلاف نمی‌توانند هدف واحدی برای خود تعریف کنند.

سعودی‌ها تاکنون مدعی بوده‌اند که هدف از دخالت نظامی آنها در یمن، بازگرداندن منصور هادی به قدرت است، ولی جدایی‌طلبی در جنوب یمن، اعتبار این ادعای عربستان را از بین خواهد برد. این در حالی است که اماراتی‌ها تمایلی به برگرداندن منصور هادی به قدرت ندارند.

شکایت شرکت انگلیسی از شرکت فرودگاهها/گران‌خری ۸ میلیون یورویی

مهر خبر می‌دهد؛

شکایت شرکت انگلیسی از شرکت فرودگاهها/گران‌خری ۸ میلیون یورویی

هواپیمای فلایت چک
شناسهٔ خبر: 4120190 - 



























یک شرکت انگلیسی از شرکت فرودگاه های ایران؛ به دلیل خرید هواپیمای فلایت چک از یک شرکت دیگر، ۸ میلیون یورو بالاتر از رقم پیشنهادی این شرکت؛ به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سخنگوی قوه قضائیه اخیرا اعلام کرد شکایت از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بابت خرید گران قیمت هواپیمای فلایت چک به سازمان بازرسی کل کشور واصل شده است.

بر اساس این گزارش، موضوع شکایت از شرکت فرودگاه ها، خرید هواپیمای فلایت چک از سوی این شرکت با واسطه گری شرکت آلمانی «ایرو دیتا» بوده که رقم پیشنهادی ایرودیتا ۱۱ میلیون یورو بود.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت اف سی اس ال (FCSL) که یک شرکت انگلیسی است، در شکایت خود از شرکت فرودگاهها به سازمان بازرسی کل کشور آورده است: این شرکت مدتی قبل در مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرد که می تواند یک دستگاه هواپیمای فلایت چک DA۶۲ (اکبند) مورد نیاز شرکت فرودگاهها را به قیمت ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۱۲۳ یورو تامین کند؛ حال آنکه شرکت فرودگاه ها این هواپیما را در نهایت با واسطه گری یک شرکت آلمانی به نام «ایرو دیتا» به مبلغ ۱۱ میلیون یورو می خرد که نتیجه این اقدام هدررفت ۸ میلیون یورو از منابع ارزی ایران شد.

گفتنی است شرکت فرودگاه ها در اطلاعیه ای در تاریخ ۱۰ اردبیهشت ما امسال خبر امضای قرارداد خرید هواپیمای فلایت چک A۳۵۰ king air را منتشر کرده بود.

همچنین شرکت اف سی اس ال (FCSL) در این شکایت نامه که به سازمان بازرسی کل کشور ارسال کرده است، از این شرکت درخواست کرد تا علاوه بر رسیدگی به روند خرید شرکت فرودگاه ها از ایرو دیتا، قراداد فی مابین دو شرکت را لغو کند.

هواپیمای فلایت چک به هواپیماهایی گفته می شود که از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران یا سایر نهادهای متولی مدیریت فرودگاه ها در دیگر نقاط دنیا بابت تست و آزمایش مشخصات تقرب پرواز و رفع مشکلات دید خلبانان و کنترل وضعیت باند در هنگام نشست و برخاست هواپیماهای مسافری به کار گرفته می شود. معمولا دوره آزمایش و چک مشخصات پروازی و تقرب پروازها در هر فرودگاه بین دو هفته تا یک ماه به طول می انجامد.

اسمِ مسلمانی هست؛ رسمِ مسلمانی نیست*

کد خبر:
۷۳۹۶۰۴
تاریخ انتشار:۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹18 October 2017
قسمت اول
 زنبورهای بی عسل 

⚜ امام صادق علیه السلام :
کونوا دُعاهً لِلنّاسِ بِغَیْرِ اَ لْسِنَتِکُمْ، لِیَرَوا مِنْکُمُ الْوَرَعَ وَ الاِْجْتِهادَ وَ الصَّلاهَ وَ الْخَیْرَ، فَاِنَّ ذلِکَ داعیَهٌ؛
مردم را به غیر زبان خود دعوت کنید، تا پرهیزکاری و کوشش در عبادت و نماز و خوبی را از شما ببینند؛ زیرا اینها خود دعوت کننده است.
کافی، ج ۲، ص ۷۸، ح ۱۴٫
یکی از عللی که در بسیاری از امور فرهنگی و اجتماعی نه تنها پیشرفتی نداشته ایم بلکه پَس رفته ایم ، این است که در آحاد جامعه ، اعم از خواص و عوام به قول جناب سعدی علیه الرحمه سخندان و مصالح گوی زیاد داشته و داریم اما در عمل کُمیتمان لنگ است . کافی است بنشینید در یک جمع علمی ، دوستانه و خانوادگی و مثلا باب گفتگو را درباره ی نظم وانضباط ، وجدان ، حقوق و آداب اجتماعی ، فرهنگ ... باز بفرمایید تا انبوه سخنان و نصایح دُرَربارِ آمیخته و آراسته با کلام بزرگان غربی و شرقی از اسپئوسیپوس گرفته تا خورخه لوئیس بورخس و اشعار مطنطن سپید و نیمایی و غزل و قصیده دوبیتی و چارپاره ... از اثیرالدین اخسیکتی گرفته تا مرحوم حسین پناهی و ایضا مورد عجیبِ ! وصایایِ کوروش بشنوید. بمانَد که بعضی مواقع روح آن مرحومان و غیر مرحومان ! (زنده مراد است) از چنین جملات منسوبی دچار کهیر ! می شود
 
بعد از افاضه ی فضل حضار ، اَبرَکی بالای سرتان شکل می گیرد ! که این سوال در آن نقش بسته: با اینهمه انسان فهیم و فاضل که در همه ی اجتماعات می بینیم و اخیرا از فضای شبکه های اجتماعی نیز حظ وافر برده و از انبوه و رگبارِ ! نصایح اجتماعی و فرهنگی و اقتصادیِ ... هر روزه ، اعم از توصیه ی به لبخند صبحگاهی ، زیبایی و آراستگی همراه با امیدواری به بهره مندیِ خروارها آرزوی زیبا و لاکچری ! ، احترام به همنوعان و نوعدوستی و حتی سگ دوستی ( سگ فحش نیست) ، محیط زیست دوستی ، انضباط ، تقوا و ... در قالب استیکر ، عکس ، ویدئو ، هشتگ و سایر آلات و ابزار دنیای مجازی و ایضا برپایی کمپین یا همان پویش فرهنگستانی ؛ بهره مندمان می سازند ؛ چرا در دنیای حقیقی با انبوه حسادت و فریب و خدعه در محیط خانوادگی ، دوستانه و شغلی ؛ مردمی عبوس و گرفته و عصبانی در صبحگاهان ؛بی نظمی در تمام وجوه و در خیابان و معابر ، نمای ساختمانها ، از نمای ظاهری تا بالکن های کمد آقای ووپی طور ؛ چیدمان جلوی مغازه ها ؛ صفوف مترو ، فرهنگ رانندگی و تعاملات مترقّیانه هنگام تصادف ! و دعاها و آرزوهای خوشی که هر روزه رانندگان خودروها به اندک بهانه ای به هم و خانواده های محترم نثار می کنند ! ، وضعیت پاکیزگی شهر و اموال و مکانهای عمومی از کوه و جنگل و دریا گرفته تا میراث فرهنگی و بوستانها و سرویسهای بهداشتی عمومی ، خصوصا از نوع ستودنی و رویاییِ بین راهیَش !و .... (ببخشید اَبرَک برای ما بقی جا نداشت و پاره شد ) مواجهیم !؟
آری در حرف و تئوری قهاریم اما در عمل ... ؛ خود قضاوت بفرمایید که :

ایرانیها ! آیا رفتار و کردار ما موجب آبروی قوم آریایی با آن سابقه ی تمدنی است
شیعیان ! آیا رفتار و کردار ما مطابق "کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً." است
 
از آیت‌الله حائری شیرازی خاطره ای شنیدنی در این باب نقل شده ، که گفتند :
«زبان عمل، زبانی است که همه می‌فهمند. آقای لَنسِر رهبر شیعیان اتریش به ایران آمده بود، بچه‌ها او را به جبهه بردند. برخی از رزمنده‌ها پرتقال می خوردند و پوستش را از توی دریچه در صحرا یا این فضاهای بیرون می‌انداختند. ایشان به آنها گفت که شما به زبانی که هیچ کسی نمی‌فهمد می‌گویید: «نظافت جزء اسلام است» و به زبانی که همه می فهمند می‌گویید «نظافت جزء اسلام نیست».

خیلی حرف عمیقی زد؛ زبانی که همه می‌فهمند زبان عمل است. داعش با زبان عمل می‌گوید: اسلام دین رحم و مروت و انصاف نیست بلکه دین خشونت است.»
آری ! بی تردید این عمل ماست که به نحو مقتضی دلالت کننده ، ترغیب کننده ، دعوت کننده و سرایت کننده است
 
خدا رحمت کند دکتر شریعتی را که گفته :
"بد" و "خوب" ، "ایمان" و "کفر" و "شیعه بودن" و "شیعه نبودن"، بعد از عمل است که تحقق می‌یابد.

حال به جایِ یا حداقل در کنارِ سخنرانی و نصیحت گویی
خود واقعیمان را ببینیم ،
کردارمان را به قضاوت بنشینیم
"زنبور بی عسل نباشیم"
و از خودمان شروع کنیم
و مَخلَص کلام ، سروده ی حکیم طوس که بر اثر کثرت استعمال !! تبدیل به مَثَل شده است که :
:: دو صد گفته چون نیم کردار نیست::

----------------------------------------- 
* برگرفته از جمله ای منسوب به مرحوم سید جمال الدین اسدآبادی که گفته: به اروپا رفتم اسلام بود! اما مسلمان نبود؛ به ایران آمدم مسلمان بود ولی اسلام نبود!

آیا ابوعزائیل به شهادت رسیده است؟ + عکس

پیام‌های کاربران عرب زبان از شهادت ابوعزرائیل از فرماندهان بسیج مردمی عراق خبر می‌دهد اما هنوز این خبر به صورت رسمی تایید نشده است.

آیا ابوعزائیل به شهادت رسیده است؟ + عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعداد معدودی از کاربران عرب زبانشبکه های اجتماعی با انتشار عکس‌ها و ویدئویی‌هایی از ابوعزرائیل خبر به شهادت رسیدن وی در نبرد اخیر کرکوک عراق را با هشتگ های ابوعزرائیل و حشد الشعبی منتشر کردند.

انتشار این خبر در فضای مجازی به سرعت با واکنش‌های کاربران مواجه بود که  تعداد بسیاری از آنها این خبر را تکذیب کردند، از سویی دیگر هنوز هیچ منبع معتبری این خبر را  به صورت رسمی تایید نکرده است.

ایّوب آل ربیع یا ایّوب فالح حسن ربیعی معروف به ابوعزرائیل از نیروهای رزمنده عراقی و از فرماندهان نیروهای حشدالشعبی است که تعداد زیادی از نیروهای گروه تکفیری تروریستی داعش را به هلاکت رسانده است از اینرو داعشیان دشمنی خاصی با وی دارند.

با وجود تایید نشدن خبر شهادت این رزمنده تنومند و اسطوره نیروهای ضد داعش عکس‌هایی از وی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می شود.

 آیا ابوعزائیل به شهادت رسیده است؟ + عکس

آیا ابوعزائیل به شهادت رسیده است؟ + عکس

 

آیا ابوعزائیل به شهادت رسیده است؟ + عکس

آیا ابوعزائیل به شهادت رسیده است؟ + عکس

حساب کاربری کردها که خبر از شهادت ابوعزرائیل می دهد

آیا ابوعزائیل به شهادت رسیده است؟ + عکس

آخرین پست اینستاگرامی ابوعزرائیل مربوط به سه روز پیش است و برخی از کاربران پس از انتشار خبر، شهادت او را تکذیب کردند

 

 

 

انتهای پیام/