شبکه آواتاری

دانستنی ها

شبکه آواتاری

دانستنی ها

چطور می‌شود جلوی داعشی‌ها را گرفت؛ اما نمی‌توان مانع ورود حجم بالای قاچاق به کشور شد؟!

خوانده می‌شوید؛
«شما که می‌گویید دو داعشی در روستایی در کرمانشاه پنهان شده‌اند، جزغاله کرده‌اید، نمی‌توانید جلوی دو کانتینر قاچاق در روز روشن را بگیرید؟ شما که این توانمندی ها را دارید. مبارزه با قاچاق فقط اراده می‌خواهد»؛ این بخشی از سخنان یکی از مسئولان کشور است که البته شاید سؤال بسیاری از شماها هم باشد.
کد خبر:۷۳۹۷۳۰
تاریخ انتشار:۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸18 October 2017
روز گذشته، پرویز فتاح در جمع هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، سخنان جالبی درباره قاچاق مطرح کرد. او در بخشی از سخنانش (خطاب به رئیس‌جمهور) گفت: حداقل 20 میلیارد دلار میزان قاچاق شماست که اگر 50 درصد آن کنترل شود، 10 میلیارد دلار کمتر قاچاق به کشور می‌آید؛ آیا نمی‌توانیم جلوی آنها را بگیریم؟ شما که می گویید 2 داعشی در روستایی در کرمانشاه پنهان شده‌اند جزغاله کرده‌اید، نمی‌توانید جلوی دو کانتینر قاچاق در روز روشن را بگیرید؟ شما که این توانمندی ها را دارید. مبارزه با قاچاق فقط اراده می‌خواهد آیا کسی این حرف را از تو می‌پذیرد که نمی‌شود جلوی قاچاق را گرفت. اگر 10 میلیارد دلار از میزان قاچاق را کم کنیم، اشتغالی در کشور ایجاد می‌شود.

فارغ از اینکه بخواهید این سخنان را در قالب بحث‌های جناحی تفسیر کنید، می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا در دولت‌های مختلف مبارزه جدی و قاطعی با قاچاق صورت نگرفته است؟ بارها در خلال اخبار مربوط به قاچاق مشاهده شده که خوانندگان هم این پرسش را مطرح کرده‌اند که مثلا چطور ما توانستیم عبدالمالک ریگی را در هوا دستگیر کنیم اما نمی‌توانیم جلوی کانتینر کانتینر کالای قاچاق را که دلیل اصلی ورشکستگی کارگاه‌ها و کارخانه‌های داخلی است، بگیریم؟

* به نظر شما پاسخ این پرسش ساده چیست؟
* چطور می‌شود جلوی داعشی‌ها را گرفت؛ اما نمی‌توان مانع ورود حجم بالای قاچاق به کشور شد؟

*مبارزه با قاچاق در کشور ما با چه موانع جدی روبه روست؟

* چه باید کرد که مسئولان به این مقوله حساس باشند و اگر نبودند مجبور به ترک پست و مقام خود شده یا حتی مجازات شوند؟
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.